Predmatematičke vještine

 Predmatematičke vještine

Predmatematičke vještine moraju biti usvojene prije polaska u školu, a omogućuju djetetu razumijevanje broja, kako bi nesmetano moglo usvajati matematiku . Zato kažemo da su predmatematičke vještine preduvjet za svladavanje školske matematike.
Dijete se od najranije dobi u igri, praktičnom iskustvu u svakodnevnom životu susreće sa pojmovima koji označavaju  veličinu, količinu,broj i te  pojmove koristi i nadopunjuje dalje u svakodnevnom životu. Matematičku kompetenciju djeca razvijaju u direktnoj interakciji sa svijetom oko sebe, a materijali iz svakodnevnog života djeci mogu otkrivati matematičke pojmove jednako kao i sredstva izrađena posebno za tu svrhu.
Stoga, ako želimo pomoći djeci potaknimo ih na:

Predmatematičke vještine u predškolskom razdoblju
  • razvrstavanje predmeta po nekom zajedničkom svojstvu
  • uspoređivanje predmeta  (veliki-mali, veći-manji, dulji-kraći, deblji-tanji i sl.)                                    
  • nizanje predmeta i održavanje zadanog redoslijeda
  • slijeđenje niza uputa od više koraka  
  • orijentiranje u prostoru (gore-dolje, ispod-iznad, lijevo-desno i sl.)
  • vizualno grupiranje predmeta                       
  • procjenjivanje
  • brojanje
  • brojanje s pridruživanjem

 

Sva ta znanja dijete stječe krečući se prostorom, baratajući predmetima, okrečući ih, uspoređujući ih, uspoređujući njihova svojstva baratanjem, okretanjem, diranjem….
 
Dijete razlikuje tri različita pojma broja:

 

  • broj kao količnu
  • brojevnu riječ (zna brojiti do deset)
  • broj kao grafički zapis, simbol kojim označavamo količinu, brojku

Dijete prvo mahanički pamti redoslijed brojevnih riječi, zatim povezuje svaku brojevnu riječ s količinom (počevši s količinama do četiri), te na kraju predškolskog razdoblja počinje povezivati brojevnu riječ i količinu s pripadajućim brojkom. Broj je simbol koji dijete na kraju „pridružuje“količini koju doživljava u okolini i igri.  Zato su društvene igre s brojanjem izuzetno korisne (a doprinose i razvoju socijalne spremnosti-poštivanje pravila, čekanje na red, podnošenje neuspjeha…) 



Za one koji žele znati više:

 

  • Čudina-Obradović, M.; Matematika prije škole, Priručnik za roditelje i odgajatelje, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
  • Liebeck, P.; Kako djeca uče matematiku, Educa, Zagreb, 1995.
  • Sharma, M.C.; Matematika bez suza, Kako pomoći djetetu s teškoćama u učenju matematike, Ostvarenje, Lekenik, 2001.

 
                                                                                                 Pripremila:
                                                                                                 odgojiteljica Martina Jelić



 

 


© 2019 Vrtić Vjeverica. Sva prava pridržana.